środa, 21 grudnia 2011

Problemów ciąg dalszy

   Kupując "domek" dla naszej jaszczurki nie kupowaliśmy wszystkiego oddzielnie, ale zdecydowaliśmy się na zestaw firmy Zilla. Zawiera on nie tylko terrarium, ale między innymi 3 lampy, naczynie na wodę, termometr z higrometrem, karmę i ściółkę. Wydawał się to wybór idealny. Wszystko było ok aż do dzisiaj, kiedy to lampa grzewcza stopiła kawałek siatki przykrywającej terrarium! Sądziłam, może naiwnie, że jeżeli kupuję cały zestaw, to działanie poszczególnych elementów jest już sprawdzone i nie powinnam się spodziewać żadnych problemów. Zapakowałam więc lampę i przykrywę i pojechałam do Petco, gdzie kupiliśmy cały zestaw,  żeby pokazać szkody i znaleźć jakieś rozwiązanie tej sytuacji. Bardzo uprzejmi pracownicy poinformowali mnie, że oni niestety nie mogą nic zrobić i żebym pisała w tej sprawie do producenta. Zaproponowali także wymianę żarówki na mniejszą, do czego się zastosowałam, choć cały czas zastanawia mnie, dlaczego w zestawie była duża;]. Oczywiście natychmiast napisałam do producenta, jestem ciekawa odpowiedzi.

   Jeśli natomiast chodzi o Sydney, to ten jaszczur jest coraz bardziej kochany! Ma coraz większy apetyt, zaczął już sam pić wodę (właściwie spijać wodę z dekoracji, kiedy je spryskuję) oraz coraz mniej się mnie boi. Kiedy wkładam rękę do terrarium nie ucieka już, tylko przygląda się z zaciekawieniem. Chyba zauważył już, że jest to ręka, która go karmi (szczególnie wpuszcza te smaczne świerszcze!), daje wodę i sprząta :). Jednak jeszcze nie przekonał się, żeby na tę "cudowną" rękę wejść...

3 komentarze:

  1. Wejdzie, spokojnie, nie bierz agamki na siłę. One są bardzo przyjazne i ciekawskie i szybko się oswoi :)
    Jestem ciekawa jak wygląda Twoje terrarium. Możesz wkleić zdjęcie ? Jakoś nie podoba mi się ten zestaw, może dlatego,że ja robiłam sama swoje terraria. Jakie ma wymiary ?

    Tutaj wkleję Ci zdjęcie mojego samca, którego kiedyś miałam :) http://gallery.pethobbyist.com/data/72418DZIKUS18.18.14-med.JPG

    a tutaj znajdziesz pozostałe zdjęcia moich zwierzaków http://gallery.pethobbyist.com/search.php?user=72418. Brakuje mi tego wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny samczyk :) Już nie mogę się doczekać, kiedy moja agamka będzie taka duża :)

    Terrarium ma wymiary 76x31x31 cm. Zdecydowałam się na to terrarium głównie ze względu na to, że jest to moja pierwsza agama, i w praktyce jeszcze nie bardzo wiem "co się z czym je", teoria niestety to za mało. A taki gotowy zestaw na pewno dużo ułatwia. Wiem, że to nie może być docelowe terrarium i mam plan, żeby następne terrarium, dla dorosłej agamki zrobić już sama. Teraz chcę poobserwować jakie kryjówki ona lubi, jakie miejsca, żeby potem tą wiedzę wykorzystać przy budowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze,że masz teraz mniejsze terrarium. Jak podrośnie będzie trzeba wymienić na większe,ale do tego czasu będziesz wiedziała już jak je urządzić :)

    OdpowiedzUsuń