niedziela, 25 grudnia 2011

Wylinka

   Dziś upewniłam się, że Sydney przechodzi swoją pierwszą, podejrzewam, wylinkę. Miałam takie podejrzenie już od kilku dni, ponieważ ogon był nieco jaśniejszy od reszty ciała. A dzisiaj zauważyłam oderwany fragment starej skóry oraz ciemniejsze miejsce na ogonie tam, gdzie zapewne ta skóra była. Poza tym, można też zauważyć fragmenty odchodzącej skóry na pyszczku. Jest to dla mnie trochę stresujące, ponieważ wiem, że trzeba zapewnić w tym okresie specjalne warunki w terrarium, przede wszystkim większą wilgotność. Ale z tego co wiem, byłoby dobrze jaszczurkę również wykąpać. A jak tu wziąć do kąpieli Sydneya, skoro nie chce nawet wejść na rękę? Póki co podsunęłam basenik z wodą bliżej jego ulubionej skałki z nadzieją, że skusi się sam na kąpiel :) No i mam nadzieję, że wylinka przebiegnie bezproblemowo.
   Zrobiłam ostatnio kolejny eksperyment i starłam Sydneyowi trochę marchewki, ale niestety i ten eksperyment nie przyniósł oczekiwanych rezultatów i nadal ulubionym pokarmem mojego malucha są żywe świerszcze.

3 komentarze:

  1. Świerszcze są najbardziej wartościowym pokarmem, posypujesz je witaminkami ? Agamka ma lampkę UV ?
    A co do wylinki, to sama wejdzie do baseniku jak będzie chciała nie zmuszaj jej. Możesz też spryskiwać terrarium w jednym miejscu ciepłą wodą zdatną do picia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Monia, dziękuję Ci za aktywność i uwagi, to dla mnie naprawdę ważne i wartościowe, szczególnie na tym etapie mojej "przygody" z terrarystyką!
    Świerszczy nie posypuję, ale posypuję takie jedzenie granulowane, takie chrupki, które Sydney również je, najczęściej jako przekąskę :)
    Lampa uvb oczywiście jest!
    Jeśli chodzi o spryskiwanie, to spryskuję wszystkie dekoracje, jakie są w terrarium. Sydney bardzo lubi spijać z nich wodę, więc jest podwójna korzyść. Czytałam, że można też delikatnie spryskiwać jaszczurkę, próbowałam, ale Sydney tego nie lubi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez hoduję agamy i chciałbym się spytać bo moja agama milo nie chce jeść a jej kompan wszystko jej wyjada a nie widać u niej żeby wylinkowała uwielbia siedzieć pod lampką UVB ale lampki grzewczej nieznosi zawsze gdy ją włączam to otwiera pyszczek i tak siedzi POMOCY!!!





    OdpowiedzUsuń